یک پاور بانک خوب چه ویژگی هایی دارد؟
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

یک پاور بانک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

پاور بانک – Power Bank که شارژر همراه هم نامیده می‌شود، در حال حاضر بهترین راهکار برای جلوگیری از تمام شدن شارژ است!

پیچیدگی و کارکردهای زیاد اسمارت فون‌ها و گجت‌ها مسلما باطری بیشتری مصرف کرده و این برای کاربران یقینا لذت بخش نیست که در هنگام کار با تلفن همراه هوشمند و تبلت خود ناگهان با مشکل از دست رفتن و تمام شدن شارژ باطری مواجه شوند.

وقتی در سفر هستید یا به تفریح رفته‌اید و گوشی و تبلت خود را به همراه دارید، در میان جنگل و دره زمانی که می‌خواهید از یک لحظه زیبا عکس بگیرید، ناگهان باطری شما تمام می‌شود! مطمئنا شما ناراحت و گیج و آزرده خاطر خواهید شد. به عنوان یک تاجر اگر در میان فعالیت‌های خود دچار چنین مشکلی شوید تمرکز روی کارتان را از دست خواهید داد و در موقعیت‌های نظیر اینها یک شارژر پرتابل و مسافرتی راهگشای مشکلات شما خواهد بود.

 

چگونه پاور بانک مناسب بخریم؟

با توجه به اینها، حال می‌توانید نیاز خود به یک شارژر همراه، پرتابل و مسافرتی قابل اطمینان درک کنید!

بسیاری از افراد ممکن است در خرید پاور بانک و شارژر همراه تردید داشته باشند و یا دچار اشتباه بشوند؛ در این مقاله سعی خواهیم کرد نکاتی را جهت انتخاب صحیح و خوب یک پاور بانک همراه ارائه کنیم.

ظرفیت گجت‌ها و پاور بانک چیست

دانستن ظرفیت باطری گجت و ابزارتان (تبلت، گوشی و…) برای شما خیلی مهم است، تا پاور بانکی با ظرفیت کمتر از ظرفیت باطری وسیله‌تان خریداری نکنید. برای مثال، باطری گوشی iPhone 4S با ظرفیت ۱۴۳۲mAh، برای اینکه یک بار گوشی iPhone 4S فول شارژ کنید به یک شارژر همراه با حداقل ظرفیت ۱۴۳۲mAh نیاز دارید. اگر نیاز به دو مرتبه فول شارژ داشته باشید، به یک قیمت  پاور بانکبا حداقل ظرفیت ۲۸۶۴mAh احتیاج خواهید داشت. اگر شما به طور مکرر و زیاد به مسافرت می‌روید، بهتر است از پاور بانک‌های با ظرفیت بالا (۵۲۰۰ میلی آمپر و بالاتر) استفاده کنید. در صورت استفاده معمول می‌توانید از شارژرهای همراه پایین تر نظیر ۴۴۰۰ میلی آمپر هم استفاده کنید و برای استفاده روزانه شهری نیز برای وسایل معمول پاور بانک‌های ۲۲۰۰ میلی آمپر هم می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد.


البته مجدد باید یادآور شد حتما با توجه به ظرفیت وسایل دیجیتال خود نسبت به خرید Power Bank اقدام کنید.

ویژگی‌های پاور بانک و شارژر همراه:
برخی از کاربران ممکن است فکر کنند که پاور بانک فقط به این معنی است که باطری را شارژ می‌کند، در حالی که پاور بانک‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که مرتبط با گجت شماست. بنابراین بهتر است پاور بانکی با ویژگی‌های که ذکر می‌کنیم انتخاب کنید.

الف. حفاظت در مقابل اتصال کوتاه

می‌دانیم که آتش اغلب توسط یک اتصال کوتاه ایجاد می‌شود. شارژر همراهی را انتخاب کنید که سیستم حفاظتی در مقابل اتصال کوتاه را داشته باشد.

ب. حفاظت در مقابل شار بیش از حد – Overcharge

ما به پاور بانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را، زمانی که شارژ باطری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باطری فروش پاور بانک و باطری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می‌کند.

پ. حفاظت در مقابل دمای بالا

بهتر است شارژر همراه دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد.

ت. خاموش شدن خودکار – Auto Off

این ویژگی را در واقع می‌توان هم ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای داخلی آن افزوده نشود.

توجه به کیفیت ساخت و سلول‌های پاور بانک

مطمئن شوید که باطری‌های پاور بانک اصلی باشند. پاور بانک‌های با کیفیت بالا دارای کانکتورهای خوب و چراغ هشدار دهنده باطری هستند.

قیمت پاور بانک

هیچ وقت به دنبال پاور بانک‌های بی نام و نشان با قیمت‌های پایین نباشید، زیرا در آینده‌ای نزدیک خرید آن‌ها افسوس شما در پی خواهد داشت!
شما با استفاده یک پاور بانک مطمئن گجت و وسایل خود را از مشکلات احتمالی در امان نگه خواهید داشت. همیشه از برندهای مطمئن دارای ضمانت استفاده کنید.

 

نایسر دایسر چگونه کار می کند ؟


خرید اینترنتی خردکن نایسر دایسر پلاس از فروشگاه اینترنتی بهترین تخفیف. اگر به دبنال وسیله ای برای خرد کردن و برش دادن صیفی جات مانند خیار و گوجه در داخل اشپزخانه خود هستید یا می خواهید به راحتی و در عرض چند دقیقه سیب زمینی های خود را خرد کنید و آن را برای آشپزی آماده کنید خرد کن نایسر دایسر پلاس یک پیشنهاد ویژه برای شما است. با کمک این خرد کن به راحتی هر چیزی را در داخل آشپزخانه خود خرد کنید و لذت یک اشپزی آسان و بدون دردسر را تجربه کنید.

 

خرد کن نایسر دایسر پلاس nicer dicer plus

شتشوی آسان و بسیار راحت

ساخته شده از پلی کربنیک

خرد کردن و تکه کردن میوه ها و صیفی جات تنها در عرض چند ثانیه

خرد کن نایسر دایسر پلاس

 

بدون شک خرد کردن انواع میوه و سبزی جات یکی از اصلی ترین و رایج ترین کارهایی است که در داخل آشپزخانه اتفاق می افتد. این خرد کردن همواره با مشکلات بسیار زیادی همراه بوده است و به دلیل نیاز بانوان به این امر گریزی از انجام ان نیز نبوده است. روش هایی که تا کنون برای انجام این کارها ارائه شده اند هیچ کدام نتوانسته اند نیاز اصلی و مشکل اصلی را به راحتی بر طرف کنند. اما خرد کن نایسر دایسر پلاس با ورود خود به بازار رقابت را در این زمینه وارد مرحله جدیدی کرده است. این وسیله به دلیل راحتی استفاده و سرعت بسیار بالا با اقبال بسیار گسترده ای در بین مردم رو به رو شده است و به دلیل عدم تماس مستقیم دست با تیغه ها نیز احتمال آسیب دیدگی را به حداقل می رساند.

فروش خردکن نایسر دایسر اصل به قیمت نمایندگی

خرد کن نایسر دایسر پلاس برای خرد کردن انواع صیفی جات مانند گوجه و سیب زمینی و خیار و انواع میوه ها بدون له کردن به بازار عرضه شده است. این محصول پیاز و گوجه فرنگی و خیار و سیب زمینی را به راحتی و در عرض چند ثانیه خرد کرده و انها را برای استفاده های بعدی آماده نگه میدارد. تیغه های بسیار تیز و با کیفیت نایسر دایسر پلاس با کارایی فوق العاده خود به راحتی و در عرض چند ثانیه عمل خرد کردن را برای شما انجام خواهند داد. بدنه این خرد کن از پلی کربنیک ساخته شده است که مقاوم در برابر ضربه و خراش و لک است و تا مدت ها خیال شما را اسوده می کند. هم چنین این وسیله به راحتی قابل شستشو بوده و حتی به وسیله ماشین های ظرف شویی نیز می توان آن را به راحتی شست و تمیز کرد. قابلیت این دستگاه در خرد کردن بدون له کردن نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی آن به شمار می رود.

این خرد کن بسیار زیبا و البت با استحکام و قدرت بالا دارای 6ماه ضمانت تعویض کالا در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد آن است.

دارای چند سر خصوص برای رنده کردن و خرد کردن در اندازه های مختلف

رنده نایسر دایسر پلاس

فروشگاه اینرنتی بهترین تخفیف عرضه کننده مستقیم و بدون واسطه ی این محصول خرید  نایسر دایسر و پر طرفدار است. شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک این محصول را سفارش داده و آن را در درب منزل تحویل بگیرید. هزینه این محصول را نیز می توانید در درب منزل به مامور پست پرداخت کنید. مطمئنا با یک بار خرید از فروشگاه بهترین تخفیف مشتری دائمی آن خواهید بود.

 

دوربین مدار بسته آنالوگ یا دیجیتال ؟

 0

دوربین های مدار بسته همیشه یکی از مهمترین بخش هایی هستند که برای موارد امنیتی و برای بالا بردن  امنیت مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند . در دهه گذشته  تنها برخی از ادارت دولتی مانند بانک ها از این سیستم های حفاظتی استفاده می کردند.ولی امروزبه با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی و با افزایش امکانات سخت افزاری از یک طرف و  با بالارفتن میزان جرم و جنایت از طرفی دیگر باعث شده تا حتی در یک سوپر مارکت معمولی هم شاهد این باشیم که از این سیتسم های دوربین مدار بسته در حال استفاده هستند.در یک تقسیم بندی کلی می توان این نوع دوربین ها را در دو دسته انالوگ و دیجیتال تقسیم بندی کرد .معمولا سیستم هایی که اکثرا در همه مکان های می بینیم از سیستم آنالوگ استفاده می کنند و سیستم های دیجیتال به دلیل گران بودن و مقرون به صرفه نبودن تنها در مکان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد..

در زیر مقاله ای برایش ما در این زمینه /اماده کرده ایم که حتما خواندن آن برای شما علاقه مندان به سیستم های امنیتی خالی از لطف نخواهد بود :

سیستم ای اچ دی نسل جدیدی از سیستم های مدار بسته میباشد

با دوربین های ای اچ دی می توان تا 500 متر توسط کابل کواکسیال بدون افت کیفیت تصویر را با کیفیت 720 پی و 960 پی تماشا کرد

این در حالی است که سیستمهای دیجیتال را بیش از 100 متر نمی توان انتقال داد

همچنین هزینه سیستمهای ای اچ دی بسیار پایین تر از سیستمهای دیجیتال یا آی پی است

معمولاً کیفیت تصویر در سیستم ای اچ دی 1 و 1.3 مگاپیکسل میباشد که کیفیت بسیار بالایی میباشد

انتقال تصویر چگونه است

اصولاً انتقال تصویر یعنی دیدن تصویر محلی در مکان دیگر که میتواند جنبه بسیار مثبتی در امنیت محل شما داشته باشد . که این دیدن تصاویر یا انتقال تصویر به طرق مختلف امکان پذیر است از جمله

انتقال تصویر روی شبکه داخلی

انتقال تصویر روی اینترنت

انتقال تصویر روی موبایل

انتقال تصویر روی شبکه داخلی زمانیست که بخواهید تصاویر دوربین ها را روی شبکه داخلی ببینید به عنوان مثال بخواهید تصاویر را در اتاق دیگر یا طبقه دیگر که داخل شبکه میباشد ببینید که در این روش نیازی به اینترنت نیست و باید تصاویر شبکه داخلی شوند

انتقال تصویر روی اینترنت زمانیست که بخواهید تصاویر را روی اینترنت و از مکان دیگری – حتی شهر دیگری – ببینید که در این روش نیاز به اینترنت میباشد و هر چه سرعت اینترنت بالاتر باشد تصاویر ارسال شده پیوسته تر و ری یل تر میباشند به عنوان مثال با سرعت 520 مگا بایتی حدود 10 ثانیه تاخیر وجود دارد

انتقال تصویر روی موبایل زمانیست که بخواهید تصاویر را روی گوشی موبایل ببینید که در این روش نیز نیاز به اینترنت پر سرعت میباشد

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

بطور کلی در هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به این نکته توجه داشت که برای محیط داخل بهتر است از دوربین های مدار بسته دام سقفی دید در شباستفاده شود البته اگر محیط داخل دارای سقف بلند باشد مانند کارگاه ها یا سوله ها میتوان از دوربین های مدار بسته بولت دید در شب نیز استفاده کرد بسته به نوع استفاده دوربین مدار بسته انتخاب میشود .برای محیط بیرون باید ازدوربین مدار بسته بولت صنعتی دید در شب استفاده کرد چراکه این گونه دوربین ها دارای بدنه فلزی و ضد آب هستند و مناسب بسته شدن در ارتفاع هستند و همچنین این گونه دوربین ها دارای انواعی هستند که دارای لنز وری فوکال میباشند و میتوانند دید هایی با زاویه های مختلف داشته باشند

 

تفاوت کارت و دستگاه دی وی آر

کارت دی وی آرسخت افزاریست که داخل کیس کامپیوتر مینشیند و هنگامی که دوربین ها به آن متصل میشوند تصاویر را روی هارد کامپیوتر ذخیره میکند و برخی نیز قابلیت هایی از قبیل ذخیره صدا و شبکه شدن با مودم برای انتقال تصویر روی اینترنت را دارند در مقابل دستگاه دی وی آر نیازی به کامپیوتر نداشته و داخل آن هارد نصب شده و اویر دوربین های متصل را روی هارد خود ذخیره میکند و دارای قابلیت ذخیره صدا و انتقال تصاویر رو ی اینترنت و موبایل را داراست . در استفاده از کارت های دی وی آر باید این را گفت که اگر برق قطع و وصل شود کامپیوتر مربوطه دیگر روشن نمیشود و عملاْ دیگر ذخیره تصاویر انجام نمیشود تا زمانیکه یک نفر آنرا روشن کند و عمل ضبط تصاویر را فعال کند ولی در دستگاه دی وی آر اینگونه است که با قطع و وصل برق دستگاه اتوماتیک روشن میشود و به طور خودکار روی ضبط کردن تصاویر میرود و مورد دیگر که باید در اختلاف کارت و دستگاه دی وی آر باید متذکر شد اینست که کارت دی وی آر با ویروسی شدن کامپیوتر مربوطه از کار افتاده و اطلاعات روی هارد آن نیز ممکن است از بین برود ولی در دستگاه دی وی آر این گونه نیست و بری از ویروسی شدن است که متاسفانه برخی از همکاران در هنگام فروش دستگاه دی وی آر یا کارت دی وی آر به اینگونه اختلافات بین این دو اشاره ای نمیکنند

تی وی لاین یعنی چه

در تلویزیون های خانگی خطهای افقی بسیار ریزی وجود دارد که به آنها تی وی لاین گفته میشود و هر چه این خطها بیشتر باشند یعنی تراکم خطها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر خواهد رفت این موضوع در دوربین های مدار بسته نیز صادق است به این ترتیب که هر چه تی وی لاین دوربینی بالاتر باشد ازکیفیت تصویر بالاتری برخوردار است و از نظر قیمت گرانتر است و فرقی نمیکند دوربین مدار بسته دام سقفی دید در شب باشد یا بولت صنعتی دید در شب هرکدام دارای تی وی لاین بالاتری باشند کیفیت بالاتری دارند

تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال

قبل از خرید دوربین های مدار بسته بایستی به این نکته توجه کنید که چه نوع دوربینی را میخواهید خرید کنید . دوربین های مدار بسته آنالوگ دارای رزولیشن یا تی وی لاین پایین تری نسبت به دوربین های مدار بسته دیجیتال هستند البته از نظر سقف رزولیشن . چرا که در دوربین های دیجیتال رزولیشن پایین هم میبینیم همانند وب کم های خانگی .دوربین مدار بسته آنالوگ برای شبکه شدن در اینترنت باید به یک دستگاه دی وی آری متصل شوند و از طریق آن دستگاه روی اینترنت قرار گیرند اما دوربین های مدار بسته دیجیتال خودشان دارای پورت شبکه هستند و مستقیم میتوانند روی اینترنت قرار گیرند . البته قیمت دوربین های مدار بسته آنالوگ بطور کلی از دوربین های مدار بسته دیجیتال پایین تر است . دوربین های مدار بسته دیجیتال نام های دیگری از جمله دوربین های مدار بسته آی پی یا دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز دارند

 

آموزش والیبال به روش ایرانی

 0

در آموزش والیبال به بیوگرافی محمود محب می پردازیم :
محمود محب در سال 1330در شهر ارومیه متولد شد و در سن 16 سالگی و در اوج نوجوانی آموزش ورزش والیبال را به صورت جدی شروع کرد و در سن 21 سالگی به تیم ملی والیبال ایران وارد شد به عنوان سرعتی زن. از افتخارات ایشان چندین دوره نائب قهرمانی کشور و کسب مقام قهرمانی ایران به همراه تیم ارومیه به شمار می رود.
از دیگر افتخارات این عزیز پیشکسوت می توان به کاپیتانی تیم ملی جوانان ایران و کاپیتانی تیم ملی بزرگ سالان ایران اشاره کرد.و اوج درخشش وی در بازی های آسیایی سال 1353 تهران بود که همراه عزیز پرتوی و یدالله کارگرپیشه مثلث ارومیه ای های تیم ملی والیبال ایران را تشکیل می دادند.

آموزش والیبال
وی در سالهای حضورش در تیم ملی ایران به صورت پی در پی به مسابقات خارج کشور اعزام شد از جمله کشور های : لبنان ،مصر، افغانستان ، ترکیه و… می توان اشاره کرد.او در سال 1357از والیبال و تیم ملی خدافظی کرد و تجربیات گرانبهای خود را در اختیار والیبال استان قرار داد.و هم اکنون مدیر خانه والیبال ارومیه و همچنین مسئولیت کمیته پیشکسوتان در هیئت والیبال ارومیه را بر عهده دارد.
در آموزش والیبال به بیوگرافی یدالله کارگر می پردازیم :
یدالله کارگر در سال 1323در شهر ارومیه به دنیا آمد و در سن 14 ساگی آموزش والیبال را آغاز کرد.و اموزش والیبال خود را باشگاه شاهین شهر آغاز کرد که به صورت خاکی بود و بعدها شکل بهتری گرفت.الگوی این والیبالیست پرویز رضایی است. که هم اکنون ساکن کانادا است. و در سن 17 سالگی به مسابقات استانی راه یافت. در سال ۱۳۴۳ مسابقات آموزشگاهی قهرمانی کشور در شهر اورمیه برگزار شد و باعث شد سبک بازی را از تیم‌های شرکت‌کننده یاد بگیرد.در سال 1344دوره المپیک قهرمانی کشور در رشته والیبال در تهران برگزار شد و ایشان هم در آن المپیک شرکت داشتند ولی متاسفانه موفقیتی کسب نکردند ولی بازی خوبی و قابل پسندی را به نمایش گذاشت.
وی تنها ارومیه ای و همچنین اولین شهرستانی بود که کاپیتان شده بود.و در سال 1358از تیم ملی کنار کشید. از مهمترین افتخارات وی کسب مقام چهارم آسیا ،که در آن زمان با توجه به قدرت تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و چین، مقام چهارم بهترین جایگاه ممکن بود.
در آموزش والیبال به بیوگرافی باقر سلیمان نژاد می پردازیم:
باقر سلیمان نژاد در سال 1337 در شهر مشهد چشم به دنیا گشود وی در یک خانواده 4 نفره زندگی می کرد.و اجداد او بختیاری بودند.و از سوم دبستان آموزش والیبال را آغاز نمود و به صورت جدی ششم دبستان خارج از مدرسه به یادگیری والیبال پرداخت. وی از ابتدای تاسیس لیگ برتر والیبال در کشور در این لیگ حضور داشته اند درحال حاظر وی مدرس فدراسیون والیبال کشور مان است و به عنوان مربی با تیم لیگ برتری خراسان رضوی همکاری می کند.
ایشان با هدف شکستن رکورد سرویس در جهان ، تمرین می کند و که بتواند 8 ساعت به صورت متوالی سرویس بزند و رکورد گینس را به نام خود ثبت کند. به گفته آقای سلیمان نژاد تاکنون توانسته است 6 ساعت بدون استراحت این کار را انجام دهد و به زودی به رکورد دلخواهش خواهد رسید

آموزش والیبال
آقای سلیمان نژاد نشان برلیان درخشان ایرانی در آلمان بدست آورد همچنین لقب فیلسوف توسعه دهنده والیبال در اروپا را اخذ نمود. و قبل از اتمام دوره دکتری خود به دلیل بیماری والدینش مجبور شد آلمان را ترک کند و به ایران برگردد.
در آموزش والیبال به ابراهیم نعمتی سلیمان نژاد می پردازیم:
ابراهیم نعمتی در سال 1307 در شهر ساوه به دنیا آمد. و به دانشسرای تربیت بدنی رفت و موفق شد دیپلم را در رشته ورزش بگیرد. و همچنین موفق به اخذ فوق لیسانس را در رشته تربیت‌بدنی و علوم تربیتی شد. وی اولین داور بین المللی والیبال و بنیان گذار لیگ والیبال در ایران تحت عنوان جام پاسارگاد بود.همچنین سابقه مدیریت در رشته هایی همچون: والیبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، دو و میدانی، ژیمناستیک، شیرجه، شناوالیبال، نجات غریق، دوچرخه‌سواری را برعهده داشتند. ایشان 15 سال مربی شنا ،منجی غریق و مدیر استخر شهید شیرودی بوده است.
از سوابق وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دبیر فدراسیون والیبال ایران ، رییس فدراسیون نجات غریق ایران،عضو فدراسیون جهانی نجات غریق به مدت 6 سال ،عضو کمیته داوری فدراسیون بین المللی والیبال، سرپرست و مربی 3 دوره در مسابقات بین المللی دوچرخه سواری،قضاوت در مسابقات والیبال دانشگاه های جهان .

آموزش والیبال
وی در تیر ماه سال 1394درگذشت.
ابراهیم نعمتی (زاده ۱۳۰۷ در ساوه – درگذشته ۳۱ تیر ۱۳۹۴[۱] در تهران) ورزشکار، مربی، داور، نویسنده و مدیر چندین ورزش اهل ایران است.

 

تاریخچه اسکی در جهان :
در آموزش اسکی به پیدایش این ورزش در جهان و همچنین پیدایش آن در ایران اشاره کرده ایم .ورزش اسکی ورزش جدیدی به شمار می رود که د ر کشور اروپا حدود 300 سال پیش شروع شده است. و پس از آن برای اولین بار در سال 1765 در نروژکتاب اسکی منتشر شد، که موضوع این کتاب تمرینات و مراحلی بود که سربازان برای کسب مدال مفتخر می بایست آن را طی کنند.
نانسن نوروژی در سال 1888 از جنوب گرینلند تا شمال گرینلند را عبور کردند ، و تعداد زیادی را با این ورزش مهیج آشنا کردند، و این کار سبب ایجاد رقابت بین آنها شد.ایشان موفق شدند که طول جریره پر از یخ رابه مدت 46 روز طی کنند. و در سال 1893برای اولین بار مسابقاتی در آلمان برگزار شد. و در آن زمان بود که باشگاه اسکی شکل گرفت.

آموزش اسکی
و بعد از آن فدراسیون های اسکی در در کشور سوریه در سال 1896 تاسیس شد.
در کشور چکسلواکی در سال 1903 فدراسیون اسکی تاسیس شد.
در کشور امریکا در سال 1904 فدراسیون اسکی تاسیس شد.
در کشور های اتریش و آلمان در سال 1905 تاسیس شد.
و در کشور های نروژ،فنلاند و سوئد در سال 1908 تاسیس شد.
اسکی در منطقه خاورمیانه بعد از جنگ جهانی دوم راه یافت.و گسترش آن بیشتر برای هدف های نظامی در ارتش بود.در نتیجه نظامیان اولین قهرمانان در این ورزش بودند.و یا اگر کسی قهرمان می شد در ارتش جذب می شد.
برای نخستین بار در ایران در سال 1317مسابقات اسکی برگزار شد. و در سال 1325 فدراسیون آموزش اسکی درکشورمان افتتاح شد.و پس از آن در کشورهای ترکیه در سال 1936 در کشور قبرس در سال 1947،در کشور لبنان در سال 1947 و در یونان در سال 1930 فدراسیون تاسیس شد.
هنگامی که فدراسیون در نروژ تاسیس شد ، برای تشکیل فدراسیون بین المللی مسئله اش بیان شد.و یک سال بعد از آن تاسیس این فدراسیون را پیشنهاد دادند.که این دعوت توسط کشور های ( بوهم ، اسپانیا ، فرانسه ، انگلستان ، اسکاتلند ، اتریش، نروژ ، سوئیس ، چکسلواکی، آلمان )پذیرفته شد.
و تاسیس کمیسیون بین المللی در سال 1910 شکل گرفت.

آموزش اسکی
پیدایش جنگ جهانی اول سبب متوقف شدن مسابقات بین المللی اسکی شد.و پس از آن 20 نماینده از 6 کشور اروپایی در سال 1919 گرد هم آمدندو کمیسیون بین المللی اسکی را برای ششمین مجمع تشکیل دادند.
تاریخچه اسکی ایران:
در این قسمت از آموزش اسکی به پیدایش ورزش اسکی در ایران می پردازیم .تولد فدراسیون اسکی در سال 1320در ایران را می توان از وقایع مهم در این دهه دانست.
نهضت المپیک در این دهه در ایران با تأسیس کمیته ملی المپیک و به طبع آن فدراسیونهای ورزشی مختلف را به همراه داشتند .پس از آن در سال 1325 پانزده فدراسیون از جمله فدراسیون اسکی تأسیس شد ، و آغاز به کارکرد.
فیلیکس آقایان اولین ریاست فدراسیون اسکی ایران را به عهده داشت.که دبیری این فدراسیون را کاظم گیلان بر عهده داشت.
سر تیپ سپه پور در سال 1330ریاست فدراسیون را برعهده داشت. و بعد از آن در سال 1332 سرهنگ یحیایی ریاست فدراسیون اسکی را بر عهده گرفت. فیلیکس آقایان مجددا ریاست فدراسیون را از سال 1334 تا سال 1357 بر عهده داشت.
در سال 1360 ماه دی یعنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عیسی ساوه شمشکی را به عنوان ریاست فدراسیون اسکی را برگزیدند. و بعد از آن مهندس شکراله در سال 1368 جایگزین وی شد.

آموزش اسکی
و مجددا سکان هدایت ریاست فدراسیون اسکی را عیسی ساوه شمشکی بر عهده گرفت. در میان حسن زاهدی به مدت کوتاهی یعنی 6 ماه سرپرستی فدراسیون اسکی را بر عهده گرفت.
عیسی ساوه شمشکی بعد از بررسی های صورت گرفته در پست ریاست فدراسیون ابقا تا سالی که انتخابات مجمع عمومی فدراسیون برای اولین بار صورت گرفت( یعنی در سال 1379)، عیسی ساوه شمشکی به صورت انتخابی در رأس این ورزش قرار گرفت.

بعد از اتمام ریاست 4 ساله ناصر طالبی وی به عنوان سرپرست فدراسیون آموزش اسکی از سوی وزارت ورزش و جوانان برگزیده شد.





:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: