تاریخچه پیدایش تنیس در آموزش تنیس روی میز روی میز:
در آموزش تنیس روی میز چگونگی بوجود آمدن ورزش تنیس روی میز و اینکه این ورزش کی به وجود آمد دقیق مشخص نیست. و به دلیل مغایرت داشتن شواهد موجود نمی توان به درستی زمان و چگونگی خلق ای ورزش را مشخص کرد.
در آموزش پینگ پونگ ولی به طور تقریبی می توان گفت پینگ پونگ در اواخر قرن نوزدهم در آسیا و انگلستان و امریکای شمالی و جنوبی آغاز شد.مدارک و تصاویر زیادی در مورد این بازی وجو دارد که نشان می دهد اوایل آغازه این ورزش مختص طبقه اشراف بود و همینطور یک ورزش خصوصی به شمار میرفت. و بعد از گذشت زمان به ورزشی عمومی تبدیل شد.اوایل و در زمان آغاز این ورزش از راکت های مانند راکت های تنیس و به صورت شبکه ای و توپ های گلوله ای محکم از جنس پارچه بعد از گذشت زمان این راکت ها جای خود را با راکت های چوبی پوشیده از پوست گوساله با دسته بلند و باریک عوض کرد. در طول 60 سال عاطی پینگ پونگ به ورزش جهان شمول تبدیل شده و حدودا 40میلیون بازیکن رقابتی این بازی را تمرین می کردند و به صورت غیر جدی بازی می شد.رئیس سابق فدراسیون پینگ پونگ ( ایورمونتا گو) از انگلیس منشا این بازی را از خپوستان می دانست.سپس هنگامی که جیمز گیپ در سال1890 توپی مخصوص همانند توپ های امروزی که جنس آن از سلولوئید بود ساخت سبب شد تحول بزرگی به دلیل کنترل این توپ در این بازی صورت بگیرد. نام این ورزش که به اسم های گوسیما ، فلیم فلام ، ویف وایف و پیم پام رایج بود ، به دلیل صدای پینگ پونگ که از برخورد توپ سلولوئیدی با راکت ایجاد می شد به اسم پینگ پونگ تغییر یافت و تحت شماره 19070 در انگلستان ثبت گردید.


بدلیل اینکه ورزش آموزش تنیس روی میز مقررات خاصی نداشت در هر کشوری بازیکنان طبق علاقه خود بازی می کردند و ابعاد میز از جمله بلندی و کوتاهی آن و همچنین کوتاه و بلند بودن تور در کشورهای مختلف متفاوت بود.
یک فرد انگلیسی به نام گود در سال 1905قطعه لاستیکی دندانه داری بر روی راکت های پینگ پونگ قرار داد.و سبب شد بازیکنان بتوانند به توپ سرعت و پیچ هایی مختلفی بدهند که سبب شد از آن پس جای راکت های چوبی و راکت های چوب پنبه ای را بگیرد و پس از آن نیز راکت های با روکش مخملی ساخته شد.
در ابتدا این بازی به این شکا بود که حمله از یک طرف بود و در جواب این حمله ضربه ای از طرف دیگر بود.
30 تبصره معرفی شد جهت تغییراتی از جمله تعیین کردن قاعده ای برای کوتا کردن زمان بازی و قواعدی که از کسب امتیاز زیاد توسط زننده سرویس جلوگیری کند و همچنین پایین آوردن تور.که در جلسات نشست های دو سالانه فدراسیون بین المللی پینگ پونگ تغییر قوانین بازی می تواند صورت گیرد و تحمیل نمی شود فقط در صورتی که اعضای انجمن موافقت خود را اعلام کنند.


و در سا ل 1926 به کمک آقای لی من قوانین و مقررات آموزش تنیس روی میز تصویب شد. فدراسیون بین المللی تنیس روی میز آغاز شد و در همان سال نیز مسابقات جهانی این ورزش در لندن شروع شد. و بعد از بدلیل وجود جنگ در سال های 1939 تا 1946 فعالیت های موجود در این ورزش تعطیل شد تا بعد جنگ یعنی در سال 1947 مجددا مسابقات شروع شد.
این ورزش عصر ارو پایی ها به شمار می آید ، به دلیل کسب عناوین مختلف قهرمانی از سال 1926 تا 1925 به روش دفاعی که همراه با راکت هایی چوبی پوشیده از لاستیک دانه دار در دو طرف چوب بود.
به دلیل درخشش ژاپنی ها در دهه 1950 و معرفی روش گرفتن راکت به شکل مداد و همچنین ارائه بازی تهاجمی نزدیک به میز و ضربه های فورهند و کسب چند عناوین قهرمانی توسط آنها به عصر ژاپنی ها در آن دهه شهرت یافت.


بعد از برتری ژاپنی ها در این دهه یعنی تا سال 1961 ، بازیکن چینی كاپ انفرادی مردان جهان را که اولین بازیکن چینی بود با خود به پکن برد.که تا سال 1967حضور چینی ها در مسابقات جهانی سبب شد جای ژاپنی ها را در قهرمانی شدن تصاحب کنند. و قهرمان دنیا شوند.و در مسابقات سال های 1961،1963 و 1965 عناوین انفرادی و تیمی مردان را به خود اختصاص دادند.به همبن دلیل عصر چینی ها نام گرفت.

 

درباره تفاوتهای لهجه های زبان انگلیسی چه می دانید؟

وقتی شروع به آموزش زبان انگلیسی می کنید قطعا با دو عبارت زبان انگلیسی بریتانیایی و زبان انگلیسی آمریکایی مواجه خواهید شد.شاید از خود بپرسید این دو دو زبان متفاوت هستند یا نه…
برخی معتقدند این دو دو زبان مستقل هستند اما اکثرا آن ها را دو لهجه ی مختلف زبان انگلیسی معرفی می کنند.
شاید هر کدام از این دو تعریف صحیح باشد.به هر حال نکته ای که قابل توجه است وجود تفاوت در زبان انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی است.اما این اختلافات و تفاوت ها اساسی نبوده و البته روز به روز هم کمتر می شود.
–بعضی لغات در زبان انگلیسی بریتانیایی به یک شکل و در انگلیسی آمریکایی به صورت دیگری به کار می روند.به عبارتی در هر کدام از این دو بعضی کلمات متداول تر هستند.
مثلا کلمه ی بنزین در انگلیسی آمریکایی gasoline و در انگلیسی بریتانیایی petrol به کار برده می شود.

آموزش زبان انگلیسی
مثال های بیشتری در جدول زیر برای شما آورده شده است :
فارسی انگلیسی بریتانیایی انگلیسی آمریکایی
پاک کن rubber eraser
صف queue line
آسانسور lift elevator
مترو underground subway
پیاده رو pavement sidewalk
آپارتمان flat apartment
— تفاوت دیگری که زبان انگلیسی بریتانیایی وآموزش  زبان انگلیسی آمریکایی دارند نوع نگارش و در واقع املای لغات است.در زبان انگلیسی بریتانیایی ریشه فرانسوی لغات حفظ می شود اما در انگلیسی آمریکایی تمایل بر ساده نویسی است.در انگلیسی آمریکایی معمولا لغات به همان صورت که تلفظ می شوند نوشته می شوند.به عبارت دیگر کلمات در انگلیسی آمریکایی املای ساده تری دارند و معمولا از حروفی که به صورت اضافی در لغات انگلیسی بریتانیایی به کار برده می شوند در آنها استفاده نمی شود.

زبان انگلیسی
در جدول زیر برای درک بهتر این توضیحات مثال هایی آورده شده است:

انگلیسی بریتانیایی انگلیسی آمریکایی
check cheque
honour honor
favour favor
–شاید بتوان گفت یکی از اساسی ترین اختلافات زبان انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی در تلفظ لغات و در واقع همان لهجه می باشد.
در زبان انگلیسی آمریکایی همانطور که در املای کلمات مورد بررسی قرار گرفت تمایل به ساده نویسی و کوتاه گویی است.در واقع در انگلیسی آمریکایی تمایل بر کوتاه کردن لغات با حذف برخی حروف است.مثلا درلغت facts حرف t را تلفظ نمی کنند و فکس یا fax می گویند.
در زبان انگلیسی بریتانیایی گاهی حروف صدادار بیان نمی شوند و در واقع در هنگام تلفظ از لغت حذف می شوند.به طور مثال در لغت tributary در انگلیسی بریتانیایی a تلفظ نمی شود.

در زبان انگلیسی بریتانیایی یک قاعده وجود دارد که حرف R زمانی که پس از آن حرف صدادار باشد تلفظ می شود.مثلا در لغت American حرف r تلفظ می شود.اما در در برخی لغات زبان انگلیسی بریتانیایی این حرف به صورت کاملا واضح ادا نمی شود مثلا در لغاتی مانند harm,hard

آموزش زبان
در بعضی موارد استرس لغت در زبان انگلیسی بریتانیایی و زبان انگلیسی آمریکایی متفاوت است.
در زبان انگلیسی بریتانیایی کلماتی مانند induce را که در پایان کلمه duce قرار دارد به صورت dju:s بیان و تلفظ می کنند اما در انگلیسی آمریکایی تلفظ du:s متداول و رایج است.
البته زبان انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی تفاوتهای دیگری نیز دارند که در اینجا سعی کردیم به زبان ساده شما را با برخی از آنها آشنا کنیم.