با آزمون تولیمو آشنا شویم…
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

با آزمون تولیمو آشنا شویم…

آزمون تولیمو يا همان TOLIMO، کوتاه شده ی عبارت The Test of
Language by the Iranian Measurement Organization است.این آزمون به وسیله ی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.آزمون تولیمو یک آزمون استاندارد جهت شناخت و معین کردن سطح دانش زبان انگلیسی داوطلبان است.
البته اکثرا کسانی که داوطلب آزمون دکترای رشته های مختلف هستند در این آزمون شرکت می کنند.همانطور که می دانید برای پذیرفته شدن در آزمون دکترای هر رشته ای به یک نمره ی زبان انگلیسی تافل یا ایلتس , تولیمو یا … نیاز است.

آموزش زبان انگلیسی

آشنایی با دفترچه سوالات آزمون تولیمو و روش پاسخگويي به سوالات:
در آزمون تولیمو به داوطلبان یک دفترچه سوالات تشریحی که دفترچه ی شماره ۱ است و یک دفترچه پرسش های تستی یا همان دفترچه ۲ داده می شود.پاسخ پرسش های تشریحی را باید در همان دفترچه شماره ۱ بدهید اما پاسخ پرسش های تستی را در یک پاسخنامه که در اختیارتان قرار می گیرد.

تعداد پرسش ها و مدت زمان پاسخگویی به سوالات:

–در دفترچه ی پرسش های تشریحی یا همان دفترچه شماره ۱ یک سوال نگارشی یا همان writing قرار دارد و به شما سی دقیقه زمان برای پاسخگویی داده می شود.
–در دفترچه ی پرسشهای تستی یا دفترچه شماره ۲ تعداد ۱۴۰ پرسش تستی در اختیار شما قرار می گیرد.
این سوالات در زمینه های مختلف Reading comprehension یا درک مطلب و خواندن ,Listening comprehension یا مهارت شنیداری,structure & written expression یا نگارش و ساختار می باشند.
برای قسمت نگارش و ساختار ۴۰ پرسش و ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.در قسمت درک مطلب و خواندن ۵۰ سوال را باید در مدت ۵۵ دقیقه پاسخ دهید.و برای بخش مهارت شنیداری ۵۰ سوال با زمان ۳۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

زبان انگلیسی
در جلسه آزمون آموزش زبان انگلیسی تولیمو پرسش های قسمت مهارت شنیداری از یک بلندگو شنیده می شود و شما باید پس از شنیدن صورت سوال پاسخ صحیح را از میان چهار گزینه ی پیش رو انتخاب کنید و در پاسخنامه علامت بزنید.
در نظر داشته باشید متن هر پرسش تنها یک بار از بلندگو شنیده می شود و شما باید با دقت به آن گوش دهید تا بتوانید به سوال پاسخ دهید.

نحوه ی محاسبه نمره آزمون زبان انگلیسی تولیمو:
نمره ی هر بخش آزمون زبان انگلیسی تولیمو به صورت معمولی محاسبه می شود اما در نهایت میانگین نمره های تمام بخش ها محاسبه شده و ده برابر این میانگین برای نمره ی نهایی شما در نظر گرفته می شود.نمره ی نهایی شما عددی مابین ۳۱۰ تا ۶۷۷ می باشد.
اگر نمره ی شما کمتر از ۴۷۹ باشد سطح شما در آموزش زبان انگلیسی ضعیف و اگر نمره ی شما بیشتر از ۶۰۰ باشد سطح شما عالی ارزیابی می شود.به نمره های بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب و نمرات بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط گفته می شود.
البته قسمت نگارش نمره ی مجزایی بین ۱ تا ۶ دارد که این نمره به صورت جداگانه کنار نمره ی نهایی قرار می گیرد.

 

دوربین مدار بسته و موارد استفاده از آن

 0

خوب رسیدم به خط پایان مقالات دوربین های مدار بسته . تا به امرزو راجبع به بخش های مختلی از این سیستم برای شما مقالات مختلی را تنظیم و رد سایت قرار دادیم . در مجموعه به این نتیجه رسیدیم که یکی از یبهرتین و در عین حال ارزان ترین وسایلی که می تواند به میزان قابل توجهی امنیت محط ما را بالا برد استفاده از دوربین مدار بسته است. سیستم های امنیتی فوق این روزها در تنوع و مدل های مختلفی در حال عرضه هستند و شما می توانید به میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید از انواعه مختلف آن استفاده نمایید.به طور معمول شاهد هستیم که در اماکن مختلف از دوربین های با سیستم آنالوگ در حال استفاده هستند و مهمترین علت ان هم می توان ارزان تر بودن ان دانست . البته به طبع ان نباید به دنبال کیفیت بالایی از این محصولبات باشیم .برای موارد امنیتی بالا پیشنهاد ما استفاده از دورین های مدار بسته  دیجیتال است . در ادامه مقاله ای برای شما تنظیم کرده ایم که دقیقا می تواند دید مناسبیس به شما در نحوه انتخاب و استفاده از این سیستم داشته ارائه دهد :

 

آشنایی با ماشین بینایی و تصویر برداری دیجیتالی

۱-۱كلیات
تكنولوژی ماشین بینایی وتصویر بر داری دیجیتالی شامل فرایند هایی است كه نیازمند بكارگیری علوم مختلف مهندسی نرم افزار كامپیوتر می باشد این فرایند را می

توان به چند دسته اصلی تقسیم نمود :
۱- ایجاد تصویر به شكل دیجیتالی
۲- بكارگیری تكنیكهای كامپیوتری جهت پردازش ویا اصلاح داده های تصویری
۳- بررسی و استفاده از نتایج پردازش شده برای اهدافی چون هدایت ربات یا كنترل نمودن تجهیزات خود كار ، كنترل كیفیت یك فرایند تولیدی ، یا فراهم

آوردن اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل آماری در یك سیستم تولیدی كامپیوتری (MAC)
ابتدا می بایست آشنایی كلی ، با هر یك از اجزاء سیستم پیدا كرد و از اثرات هر بخش بر روی بخش دیگر مسطح بود . ماشین بینایی و تصویر بر داری دیجیتالی از موضوعاتی است كه در آینده نزدیك تلاش و تحقیق بسیاری از متخصصان را بخود اختصاص خواهد بود.در طی سه دهه گذشته تكنولوژی بینایی یا كامپیوتری بطور پراكنده در صنایع فضایی نظامی و بطور محدود در صنعت بكار برده شده است . جدید بودن تكنولوژی ، نبودن سیستم مقرون به صرفه در بازار و نبودن متخصصین این رشته باعث شده است تا این تكنولوژی بطور گسترده استفاده نشود .

تا مدتی قبل دوربین مدار بسته و سنسورهای استفاده شده معمولا بصورت سفارشی ومخصوص ساخته می شدند تا بتوانند برا ی منظورخاصی مورد استفاده قرار گیرند همچنین فرایند ساخت مدارهای مجتمع بسیار بزرگ آنقدر پیشرفت نكرده بود تا سنسورهای حالت جامد با رزولوشن بالا ساخته شود .
استفاده از سنسورهای ذكر شده مستلزم این بود كه نرم افزار ویژه ای برای آن تهیه شود و معمولا این نرم افزارها نیز نیاز به كامپیوتر هایی با توان پردازش بالا داشتند. علاوه بر همه این مطالب مهندسین مجبور بودند كه آموزشهای لازم را پس از فراغت از تحصیل فرا گیرند . زیرا درس ماشین بینایی در سطح آموزشهای متداول مهندسی در دانشگاهها وبه شكل كلاسیك ارائه نمی شد .

دوربین مدار بسته

تكنولوژی ماشین بینایی در دهه آینده تاثیر مهمی بر تمامی كارهای صنعتی خواهد گذاشت كه دلیل آن پیشرفتهای تكنولوژی اخیر در زمینه های مرتبط با ماشین بینایی است واین پیشرفتها در حدی است كه استفاده از این تكنولوژی هم اكنون حیاتی می باشد .
اجزاي نوري لنز در دوربین مدار بسته :

جزا نوري لنز تعدادي از اجزا مختلفي هستند كه همگي داخل يك سيلندر قرار گرفته اند و هر كدام وظايف خاصي را در مسير عبور نور انجام مي دهند . اجزا داخلي تصوير را بزرگ و كوچك فوكوس مي كنند و در ضمن هر كجا شعاع نور كج شده باشد تصحيح نوري انجام داده و پراكندگي نور را اصلاح مي كنند . زوم به عقب يا جلو باعث حركت دادن يك قسمت مشخص از لنز مي شود كه با تغيير فاصله كانوني اندازه تصوير و ميدان ديد نيز تغيير مي كند . شعاع نور قبل از رسيدن به دوربين به خاطر عبور از عدسي ها ي مختلف و پراكندگي به طور كامل به دوربين نمي رسد و به همين دليل تا به حال لنزي ساخته نشده است كه ۱۰۰درصد نور را به دوربين برساند . لذا مسايل نور پردازي بسيار مهم مي باشد .

ديافراگم :

براي كنترل مقدار نور عبوري از لنز چندين صفحه فلزي كدر به گونه اي آرايش يافته اند كه به وسيله تغيير حلقه تنظيم ميتواند روزنه مركزي بين خود را بزرگ و كوچك كنند . در كنترل اتوماتيك فرمان باز يا بسته شدن را در يك چشم الكترونيكي صادر ميكند . عملكرد اين قسمت به نحوي است كه در روشني زياد صفحات فلزي درهم فرو رونده و از شدت نور زياد جلوگيري مي كنند وبر عكس در زماني كه نور به حد كافي نباشد بازتر ميشوند تا تصوير مطلوب فراهم شود . اندازه بازشدن ديافراگم مطابق يك سري اعداد كه مقدار نور مجاز را تعيين شود F22 تا F1.4 مشخص ميكند .
سیستم اتصال لنز دوربين :

براي اتصال لنز به دوربين نياز است تا از نگاهدارنده هاي لنز استفاده شود ( LENS MOUNT ) در صورتي كه نگاهدارنده موجود براي يك لنز خاص با ويژگيهاي دوربين همخواني نداشته باشد نميتوان از آن لنز در دوربين مورد نظر استفاده نمود ، ‌انواع مختلفي از اين نگاهدارنده های لنز دوربين وجود دارند كه متعارفترين آنها نوع C ، CS و Bayonet مي باشند . نوع C و CS از نظر نحوه عملكرد و قطر مانند يكديگرهستند و تنها تفاوت آنها فاصله بين سطح خارجي آن و CCD دوربين است كه در نوع C برابر ۱۷٫۵۲۶ ميليمتر و در نوع CS برابر ۱۲٫۵ ميليمتر است . نوع CS نسبت به مدل C ابعاد كوچكتري دارد اما مهمترين مزيت نوع C را ميتوان در اين دانست كه بر روي دوربين هاي نوع CS با نصب يك آداپتور اضافي ميتوانند استفاده شوند .

 

یک پاور بانک خوب می خواهید ؟

 0

یک پاور بانک خوب می خواهید ؟

 

تا چندی پیش کمبود وسیله ای برای شارژ گوشی در مواقع ضروری دور از دسترس برق احساس می شد تا اینکه ابزاری به نام پاور بانک تهیه و روانه بازار شد.
این ابزار با گذشت مدت زمان اندکی از ورود به بازار توانست فروش بالایی داشته باشد و این نشان از کارایی این وسیله است.
در این مقاله به موارد مهم و قابل توجه در انتخاب و خرید پاور بانک خواهیم پرداخت.

مواردی که می بایست در هنگام خرید پاور بانک به آن توجه کنید :

 

شرکت سازنده
شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند و هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.
اما در کل برندهایی مانند Silicon Power , ADATA در کشور ما از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند.

پشتیبانی و ضمانت پس از فروش
این مورد بسیار حائز اهمیت است. شرکت هایی مانند داده پرداز رایانه متین و آونگ در این زمینه بسیار فعال هستند و خدمات مناسبی را ارائه می دهند.

وزن و ابعاد
با توجه به همراه داشتن این وسیله ابعاد و وزن پایین با کارایی بالا یک وِیژگی و امتیاز محسوب می شود.

جنس و کیفیت ساخت
در هنگام خرید به این مورد اهمیت کمتری داده می شود. در انتخاب پاور بانک چیست استاندارد دقت داشته باشید. ممکن است کیفیت پایین پاور بانک در هنگام شارژ به گوشی شما نیز آسیب وارد کند.

قابلیت های ویژه
قابلیت هایی مانند شارژ سریع ، قابلیت شارگیری و شارژدهی همزمان ، قابلیت ذخیره انژری برای استفاده در بلند مدت و بهره وری از انرژی جاری عوامل مهمی در انتخاب پاور بانک هستند.

مقدار عددی ظرفیت باتری و تعداد دفعات شارژ
در واقع مهمترین فاکتور قیمت پاور بانک با توجه به موارد ذکر شده فوق ظرفیت باتری و تعداد دفعات قابل شارژ است.
مقدار اسمی ظرفیت بر اساس mAh و تعداد قابل شارژ آن از عوامل مهم در انتخاب و فروش پاور بانک است.

 





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: